وین دوقومندجاهل وخاطی
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
یک شنبه 9 / 4 / 1391 ساعت 5:21 |
بازدید : 4785 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
از یک تا دوازه
چون از یک تا دوازده پیمودی ،
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
پنج شنبه 8 / 4 / 1391 ساعت 4:38 |
بازدید : 4885 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
بدلیسی ،
شرف الدین ، معروف به شرفخان ، دولتمرد و مورخ کرد سدة دهم و آغاز سدة
یازدهم برای خواندن متن کامل بر روی ادامه مطلب کلیک کنید.
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
|
پنج شنبه 8 / 4 / 1391 ساعت 4:38 |
بازدید : 4182 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
گسنفون ( فیلسوف و مورخ نظامی
یونانی ) که از
شاگردان سقراط بوده ،مشاهدات خود را در سرزمین کردستان چنین
نگاشته است :
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
|
پنج شنبه 8 / 4 / 1391 ساعت 4:38 |
بازدید : 4848 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
خصوصیات نژاد کردها از قبیل رنگ پوست و مو ، حالت بینی و جمجمه ، رنگ و اندازه چشم و قد و ...
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
پنج شنبه 8 / 4 / 1391 ساعت 4:38 |
بازدید : 4259 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
نظریه ماد و سکایی پروفسور مینورسکی که در انجمن بین
الملل مستشرقین قرائت شده است
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
|
شنبه 6 / 4 / 1391 ساعت 23:0 |
بازدید : 4867 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
در لطیفترین بخش حماسه ماندگار گیلگمش در باب مرگ آمده است:
هیچ کس مرگ را نمی بیند هیچ کس چهره مرگ را نمی بیند. صدای مرگ را هم نمی شنود. مرگ وحشی فقط انسان رابرزمین می کوبد. اما وقتی خصومت بر زمین حاکم شود سپس ناگهان هیچ چیز وجود ندارد مرگ نه تنها انسان را که یادمانهای انسانی را می میراند. گنجینه هایش را می کوباند.کاخ های تاریخی اش را ویران می سازد.هویت نسل آدمی را به باد می سپارد.آثار باستانی مرگ را می بینند. چهره در چهره مرگ دوخته است.صدایش را هم می شنود.مرگ وحشی اینبار به جان دارایی های بیادمان مانده آدمی افتاده است. مرگ هایی در قالب تخریب نشانی و نمادی با مفهوم نبرد و ستیز نابخردانه بشر با آنچه هویت تاریخی او را شکل داده است می باشند که خود داستانی غمناکتر از افسانه گیلگمش پیدا کرده است.
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
|
شنبه 6 / 4 / 1391 ساعت 4:25 |
بازدید : 6887 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
حضرت شیخ محمد عثمان نقشبندی و علامه حاجی آخوند نظری آق قلا
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
|
چهار شنبه 5 / 4 / 1391 ساعت 15:5 |
بازدید : 4157 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
طبق آخرین تحقیقات انجام شده در مورد تعداد سایت ها و وبلاگ های اهل سنت که تا تاریخ 9 / 8 / 1388 می باشد تعداد سایت ها و وبلاگ هایی که به هر نحوی خود را مرتبط به اهل سنت می دانند ، بیش از 550 سایت و وبلاگ می باشد که یقینا اگر از این تعداد بیشتر نباشد کمتر نیست.
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
|
یک شنبه 2 / 4 / 1391 ساعت 16:30 |
بازدید : 4784 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
روحانيت ومحبوبيت آنان درجامعه كردستان باتوجه به تبليغات گسترده عليه آنان هنوزرنگ وبوي خودراازدست نداده است وبراي اكثرمردم محترم وارزشمندندوعلي الخصوص روحانيون اهل تصوف وعرفان امروزدرشهرهاي سنندج وسقز ومريوان وديگرشهرهاي كردنشين وحتي روستاها،داراي احترامي قابل توجه اند ومحبوبيت تعدادي ازاين روحانيون فراترازمرزهاي كردستان زبانزداهل علم ومعرفت وصوفي مسلكان ميباشدواين جاي اميداست كه مدرسه بزرگان علم ودانش كردستان يعني همان حجرهاي مساجد برقراراست
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
|
یک شنبه 2 / 4 / 1391 ساعت 16:30 |
بازدید : 4814 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
(در این یادداشت میتواند مخاطب تمام زنهایی باشند که آفرینندهی درد هستند اما مخاطب من، با توجه به اینکه در پاوه زندگی میکنم، زنان دیارم هستند.)
راستش دلم از زنهای دیارمان پٌر است! مینویسم پٌر تا از اصطلاحات خودشان استفاده کرده باشم! که بدانند نسبت به آنان غریبه نیستم. راستش هرچی فکر میکنم بیشتر به این نتیجه میرسم که همه دردها و مشکلات جامعهی من از زنهای دیارمان نشات میگیرد. قبلاً هم د
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
یک شنبه 2 / 4 / 1391 ساعت 1:6 |
بازدید : 5643 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
5)روستاهای اطراف زریوار:اسکل علیا
پیران شاه
پیران کهنه
دره مر
کانی چنار
کانی کبود
دره تفی
نی
کال علیا
وله ژیر
کانی سانان
اسکل سفلی
کال سفلی
کلکه جان
احمداباد
سیاناو
کولان
ویسه
|
امتیاز مطلب : 6
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
یک شنبه 2 / 4 / 1391 ساعت 1:6 |
بازدید : 6508 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
4)روستاهای بخش کوماسی:
سورکول
شاهیدر
لاویسان
تازه ابادشترمل
گلیه
نیزل
بلچه سور
پیرخضران
کوره دره
ونینه سفلی
ونینه علیا
هلیزاباد
بیددره
چوئین
گلان
ماموله
مولینان
ورو
هنگ ژاله
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
چهار شنبه 22 / 12 / 1390 ساعت 4:26 |
بازدید : 7797 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
توضیحی تاریخی در باب 8 مارس (بخش2)
(اول پست قبلی رو بخونید.) در 1910، کلارا زتکين از زنان مبارز آلماني، در دومين کنفرانس
زنان سوسياليست با عنوان «کنگره بين المللي زنان»، پيشنهاد داد كه روز 8 مارس «روز جهاني زن»
ناميده شود و قرار شد اين پيشنهاد يک سال در محافل مختلف زنان بررسي شود و به
تصويب همه گروه هاي زنان برسد. بحث هاي زيادي بر سر انتخاب روز جهاني زن صورت
گرفت و چنين استدلال شد که بايد روزي شاخص در ميان مبارزات زنان و نمونه اي الهام بخش از کوشش
هاي آنان روز جهاني زن خوانده شود. پيش از آن، زنان سوسياليست
اتريشي روز اول ماه مه را پيشنهاد کرده بودند. زنان سوسياليست آلمان 19 مارس را
پيشنهاد کردند که مناسبت آن، مبارزه انقلابي آن ها در 1848 با رژيم پادشاهي پروس بود.
بعد از انتشار قطعنامه کنفرانس در مورد تعيين روز جهاني زن، انترناسيونال دوم
(تشکيلات بين المللي احزاب سوسياليست و جنبش هاي کارگري آن دوره) از اين تصميم
حمايت کرد. در 1913، دبيرخانه بين المللي زنان (يکي از نهادهاي سوسياليستي دوم)
هشتم مارس را به پاس مبارزه زنان کارگر صنعت نساجي امريکا «روز جهاني زن» ناميد.
همان سال، زنان انقلابي در روسيه تزاري و سراسر اروپا، مراسم 8 مارس را با تظاهرات
و برگزاري ميتينگ گرامي داشتند. در 1914، که کشورهاي اروپايي درگير جنگ جهاني اول
شدند، جنبش زنان به حاشيه رفت و فضاي سياسي حاکم اجازه برگزاري سراسري و گسترده
روز جهاني زن را نمي داد. اما 8 مارس 1918 به روزي فراموش نشدني در تاريخ انقلاب
روسيه تبديل شد که پس از پيروزي انقلاب اکتبر اين کشور رقم خورد.
از اواسط دهه 1930، که آتش يک جنگ جهاني ديگر شعله ور مي شد،
برگزاري تظاهرات روز جهاني زن در برخي کشورهاي اروپايي غيرقانوني اعلام شد. با اين
حال، در هشتم مارس 1936، زنان برليني به مناسبت اين روز تظاهرات کردند. در همان
روز، تظاهرات هشتم مارس در مادريد اسپانيا نيز برپا شد و 30 هزار زن شعار «آزادي و
صلح» سر دادند. در پي جنگ جهاني دوم، انقلاب ها و جنبش هاي رهايي بخش در گوشه و
کنار جهان رخ داد. برگزاري هرساله مراسم 8 مارس نيز در بسياري از کشورهاي اروپايي
به شكل علني يا غيرعلني ادامه داشت و به ويژه از دهه 1960 که موج دوم فمنيسيم شکل
گرفت، با علاقه بيشتري همراه شد.
در دهه 1960، فضاي سياسي دنيا پرالتهاب بود. در آسيا و افريقا
و امريکاي لاتين جنبش هاي رهايي بخش برپا شده بود و در کشورهاي اروپايي مبارزات
آزادي خواهانه بالا گرفته بود. در چنين بستري، جنبش زنان نيز اوج و گسترشي چشمگير
يافت. در امريکا و اروپا، زنان به مخالفت با سنن و قوانين مرد سالارانه برخاستند.
آنان با طرح موضوعاتي همچون «حق طلاق»، «حق سقط جنين»، «تأمين شغلي»، «منع آزار
جنسي»، «ضديت با هرزه نگاري (پ و ر ن و گر ا فی)» و «کاهش ساعت کار» مطالبات خود
را مطرح كردند و به موفقيت هايي نيز دست يافتند. از اواخر دهه 1970 و با توسعه
سرمايه داري، گروه هاي بزرگتري از زنان از خانه ها بيرون آمدند و درگير کار و
تحصيل شدند، اما همچنان در جامعه موقعيتي درجه دوم داشتند. همين تناقض ها مسئله
زنان را جديتر مي کرد و مسائل جديدي را در دستور کار فعالان زن قرار مي داد.
سرانجام سازمان ملل متحد نيز پا پيش گذاشت و در 1975(سال جهانی زن)، هشتم
مارس را به عنوان «روز جهاني زن» به رسميت شناخت و در سال 1977 قطعنامه 8 مارس را تصویب کرد. از آن زمان به بعد، روز جهاني زن
وجهه اي رسمي تر يافت و مقبوليت آن به نهاد هاي معتبر بين المللي نيز گسترش
يافت. هشت مارس که بزرگداشتش پيش از آن نيز سابقه اي در ميان طرفداران چپ داشت،
به روزي براي طرح و پافشاري بر آرمان هاي برابري جويانه همه زنان فارغ از
باورهای سياسي شان تبديل شد و همه گروه هاي فعال در جنبش زنان، اعم از سوسياليست
ها و ليبرال ها و..... آن را به رسميت شناختند. (پایان)
نوشین طریقی : نویسندده و روزنامه نگار
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
|
یک شنبه 21 / 11 / 1390 ساعت 4:40 |
بازدید : 7502 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
خبری از سید وفا حسینی در شهرداری دهگلان
لطفا در ادامه مطلب بخوانید!
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
|
جمعه 19 / 11 / 1390 ساعت 10:12 |
بازدید : 5291 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
به نظر شما کاندیداهای مجلس مردم رو چجوری می بینن؟؟؟!!!
|
امتیاز مطلب : 9
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
|
جمعه 19 / 11 / 1390 ساعت 10:12 |
بازدید : 7916 |
نویسنده :
علیرضاحسینی سقز
| ( نظرات )
|
به نام آزادي ... زنده باد اخلاق ... سلام بر عدالت ...
انسانيم . مسلمانيم . طرفدار اخلاقيم. خواهان آزادي هستيم . از بي عدالتي خسته ايم . دم از شجاعت و مردانگي مي زنيم . خود را با اصل و نسب مي پنداريم و وارث سال ها فرهنگ
و تمدنيم . آفرينمان باد !
به بهایی اندک : انسانيت خود را فراموش مي كنيم . مسلمانيمان را به باد حراج مي گذاريم . آزادي را در نابودي ازادي ديگران مي دانيم . عدالت را تنها براي خود مي خواهيم .
خود را در پناه مردان پنهان مي كنيم و شجاعان را به كام مرگ مي فرستيم . تيشه بر ريشه اصل و نسب ديگران مي زنيم و ميراث خوار فرهنگ و تمدن مي شويم و براي كودكانمان بي فرهنگي و ويراني به ارث مي گذاريم. واي بر ما !
شهر به هم ريخته است ! مردمان شادمانند ! دشمنان موزيانه خنده هاي فتحشان بر لب !
خفته اند اين مهربان همسايگانم شاد در بستر ! مبارك است " نماينده ما رد صلاحيت شده است " . نماينده من ، نماينده تو ، نماينده ما ! وای بر ما...
آبروي انسان را به حراج گذاشته ايم ! اخلاق در مسلخ قدرت قرباني مي شود . سياست سجده بر سياستمداران مي كند . آزادي خودكشي كرده است . شيطان عربده مي كشد .
فرشتگان گريانند . واي بر قدرت ...
آهاي وارثان محمد و ابراهيم .... در چه حا لي ايد ! اين عيد قربان نيست ! این بزمگاه شيطان است ! فريب نامردمي است ! مرگ اخلاق است ! ...
دست نگه داريد! اين مرد را ما انتخاب كرديم . اين مرد را ما بزرگ كرديم . اين مرد زاده اورامانات است . اين مرد به زبان من و تو سخن مي گويد . اين مرد خانه و خانواده دارد . در دفتر مشق فرزندان او نيز نوشته اند : بابا نان داد ..
آهاي فرزندان كاوه ... فرزندان خود را قرباني مكنيد .. این فــر ایزدی نیست .. شــــر شیطانی است .. وای بر قدرت ... واي بر ما ...
آن من است او، هي! مبريدش
جان من است او، هي! مزنيدش
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3